December 19, 2009

lagi gambar uplod


sekali k godek2 laptop ni

mak aihh banyak nya gambar yang tak letak sini

nak taruk sumer tak larat la

so mana2 yang sempat

ok ni gambar aper ya?

ok ni nak cheta pasal kakak sofea..yang masuk wad dua kali ..sepanjang 4 bulan duduk di taska...




1st kena tonsil bengkak..sebb high fever..bg ubt tak turun2..selsema on off..selama 1 minggu lebey ini terjadi pada bulan ogos

2nd time lepas raya on nov..ini plak kena infeksi dari org sekeliling dier yang selsema..kena kat dier terus attack lymph n kidney dier..maka bengkak la..benda dah berlaku mungkin dah 3 wks tapi tak der tanda..budak aktip..cumer dah lama tew dier demam n mata atas nya bengkak



(ini hari ke 3 pun camni roopa matanya..gamab masa sembab kuat takda plak dalam laptop ni)

ingatkan sembab kerna masalah buah pinggang ..aku dah takut dah

warded lebey kurang 3 malm ..dier aktip..tapi doc than nak wat kajian atas dier..doc kata virus ni dikenali as EBV(EB virus)..infek secara oral..mungkin air liur kawan2 dier yang selsema tu kena kat dier dan masuk dalam air liur die...


standard la budak..kawan ngan kawan main kiss sayang..hingus pun hingus la.nak lagi taska ramai..paham2 jerla

doc kata amik masa 3 minggu laagi untk dia recover..

then aku pun cuti sek..maka kami 3 banak ..dihantar ke kampung daddy kat pasir puteh..sampai2 sana demam la kakak..mil aku dah tanya2 napa sofea makin kurus..aku cerita punya cerita dier pun suh la aku tuka taska ker apa ke..(sedang usaha la ni ma)

asal demam jer ulser..yer arr panas sangat..mmg ada beza anta umah org dengan anta taska

huhuhuh


























December 18, 2009

sofea n sara


sila abaikan tarikh..
ekekeke teknikal error












sara bahagia dengan menan ..manakala kakak pulak sibuk pancing tokma ajak pi jalan


ini jga masa kat kg that time raya,,sofea cam biasapantang tgk pintoo terbkak..ajak jalan2 naik keta

adusss

banyak nya gamba nak di uplod..ok yang ni
gamab masa kat kb mall masa raya pose
sofea(biaser lakan budak sebaya dier tgh kemaruk main benda ni)..sekli ruanganya kok
besar..aku leh naik..daddy sofea pun leh naik.. (wink)






daddy sofea sara..muakaka...
best bang?

huiiii


salam buat sahabat sumer ekekekekeke lama dah blog ni tak dikemas,,,bersawang ...nak wat camna..tiada pembantoo nak tolong handle ..(jgn kecik ati lak dgn statement ni woiii..takder masa la nak mengepam n mengecik ati org byk kojo lain den nak wat)....ok ini gamba belated raya...hahaha wala dah berbln dah raya...nengok la if nak nengok..(masa naip ni kybod rosak..so ader certain words thain contain 1 letter n 1 nmber cannot be type in..so im avoiding by typing any words that need the letter)enjoy.....

October 13, 2009

sajer test







mueh kekekekekek


aper ler sengal aku '




tq ila


tq berjaya dah




ada sama ada beza




mcm kawan aku usik


"hai bib rindu ker?"




isk kena bagi sara besar sikit dulu


nak tu mmg la


keh keh keh


tak serik2




keh keh keh keh


September 16, 2009

setelah sara hampir 6 bulan



assalamualaikum..hummm


lama amat dah tak masuk sini


lama tak hapdet




macam2 benda la


ekekek


la ni baru rasa cam dapat bernapas sikit






esok2 nambah lagi hahahahah


ini ada sikit gambar buat kawan2 yang dah kangen bangat



my little amoi

April 17, 2009

welcome nas allysa sara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


assalamualaikum
heheh
ye 2nd princess dah kuar
jangka 25 apr
tapi kuar 1 apr
ekekek
mo april fool aaa?
sakit dari 27 mac
main2 ja sakit
mcm ingat lupe sakit camna padhal baru je banak sofea 2 tahun lalu
sabtu 28 mac makin kuat
kol mil
dier kata jgn main2
pg hosp
kol sister hamidah misi beranang
suh juga pergi kot pintu rahim terbuka dah ker
pergi jua la ku ke hosp putrjaya
pack baju lebey kureng
buat ctg sekali betul
nak banak
contrctn ada cuma pintu nya belum mau bukak
kena ler tahan wad
cuak dah
awal lagi ni baru 36 wks
ok maka duduk wad setiap 4 jam sekali seluk..(tak best muala tak sakit lama2 sakit dah jadinya)

sampai la selasa itu la kerja nya tarak lain..asal kena seluk doc tolong bukak jalan.dan suruh aku berjala sekeliling wad
uwaa tak thn..bile sakit 3 in 10 datang aku duk atas katil baring thn sakit
start ari ahad ler byk 3 in 10 sakit cntrction datang
sampai selasa

ader doc muda kata aku di kiv csect
uwaaa nagis kejappppp tepon abng ..nangis
pehtu dr hasliena ketua o&g atau timbalan
datang wat round cekup
aku tanya dier kena c sect ker?
dier cakap manada sebb hbeat bb 1n between 120-160 tak pernah kurag or lebih
soo biar je dan doc nak monitor selalu pakai ctg(dah la sakit semedang..pahtu kena tambat ngn ctg)
doc wad lama dan misi ramai yang datang time cntrctn maka bermacam soalan dan byk istilah medical yang aku belajar..ekekekekkekeke..
asal tukar jer shift...nurse kata"aikk tak banak lagi"
aku dgn selamba jawab"jgn bgt saya malu" dalam nada macam borak ngn kawan lama..

cik abg pun pernah juga cakap masa dok wad..biler nak uar
tgh pilih tarikh?303?313?
ekekek 1/4 dier pilih ekekekek

tsepanjang sakit..kena la 3 kali cuck ngan penahan sakit namnya pathodin enath ler ejaan nya kurang pasti sebb masa sakit tak larat nak jeling fail tu..nampak hurup p ja

injek ni juga leh bantu melembutkna pintu rahim (cepat banak)..kali ke 3 jab
malam rabu ubat tu tak jalan..padahal ubat tu memng layan(macam naik ke awan gamknya)

dan sakit makin kuat
4 in 10..cek sudah 3 dan soft waaa nj bnak da
tak caya...awalnya'36wks 4days

sblum ni dr hasliena scan ..tokleh nk induce kpl bb tak cukup rapat ke bwh..ada ruang
klu bnk paksa pun..tali pusat jtuh dulu bhy..
tnya aku..ada amikl selusuh?

oooomna ada
mmg takda

ok blik citer nk bsalin tu
doc pun pecah air tuban
dan masukkn ubt utk kosongkan bladder..pi la poo poo
dan dtolak ke lbour room..tak sampai 30mnt. dari air tuban pecah..kuar ler sara
all halus mya
apa2 pun alhmdlah..smatttt

tmakaseh misi2 ptrjaya yang comel2
bkejaran tolak aku ke lbour room
tmakasih semua
lyann pun best