September 12, 2008

oo rumah terbakar panggil bomba

video
ingat lagi pada lagu tu? rumah terbakar panggil bomba?

ya kejadian ni berlaku minggu lepas ari kamis 4 september

sedang aku sibuk key in markah..aku pun pergiler ke staff room semula sebb nak amik markah yang tak lengkap..sekali nampak asap berkepok tebal..kawan2 ku dah mula sibuk kol *bomba masa tu jam 2.59pm..ambulan kata ok..


nee no neeno datang lah bomba 3.05 gitew (lebey kureng)..tapi asap dah makin tebal...api pun dah marak dalam 6 minit ja...sekali bunyi meletop la..bunyi bumbung runtuh..api dah marak giler..seperti biasa budak sekolah ku ini ..hahahhahah bukan reti takut dier leh pi berlari pi kawasan berdekatan ngan kebakaran agar dapat shoot baik punya nak usha umah terbakar..adehhh puas dah larang tak dengar kata...yang duk dalam kelas bertempiaran lari..kuar..aper pesen la demo ni..


biler bomba pancut air kat tempat kejadian asap tebal tu berserak dan masuk ke kawasan sek..aper lagi abis satu sekolah berasap..dan budak2 tak cukup umur yang konon duk pos terbaik tu bertempiaran lari ..lari dari asap itam tu..leh lagi dier cakap" cikgu asap tu busuk la"..huk alo budak ni..yang kamu pi situ aper kejadahnya..kang semput kang berangkat ke sepital..berjemaah ramai2..masuk brite lak..ish ish budak sekarang..tak reti takut eh????? anak kita jadi camner le pulok nanti?

dipendekkan cerita satu tingkat setengah di atas tu (rumah kedai ni) abis dijilat api


terpikir juga ..mana la derang nak tido malam ni..kedai bawah tu kedai langsir tau korang..masa kejadian tu ..tokey kedai rileks ja tak der nak selamatkan barang ker untuk langkah berjaga..pehtu..masa api besar kuar dari tingkap n bumbung ..leh dengar org ramai yang jadi penonton kuarkan bunyi " wahhhhhhh"...??????


sesungguhnya allah itu maha agung maha mengkehendaki...perkara ini jadi pada bulan puasa..ntah tuan umah dah siap baju raya tuk anak2 ..kuih raya semua lah...angus begitu saja..mujur takder kemalangan jiwa...itu lebih utama..kerana duit daki dunia ni leh cari tapi nyawa tu berharga beb!!!!!

No comments: