June 29, 2010

I like the way I am now siyes!!!!!

wah asik tak hapdet ja aku ni

ya la dah leka sibuk itu ini

kisah anak2 ku..dijaga kini oleh mamanya(adik ipar aku)

but I consider to refer her as my sister

since aku pun tadak adik pompuan..dan dier sekepala gila ja ngan aku

hahahahah

yes nasmiza is my sister I lap u muah muah muah

hmmm

pagi ini buat aku terpk dan berpk

wah dah kawen mmg lain

dah ada nak lagi la alin

kalu dulu zaman anak dara leh bgn tgh ari(hahahahahahah)

tgk tb sekati hahahahahahah hidup sekati hahahahahaha


 

bila ada anak..mula lah lain..selain badan yg dah lari alignment gagaga hahahahah

hmmm..nakkena masak,,nakkena kemas umah..mak mertua aku plak very particular ngan kemas n hias umah

pasal kebeersihan

fuhh umah dier ruang tamu mmg tak usik macam galeri seni

sapu sampah 10 kali sehari ko

lantai mcm cermin

bagus gak ada mak mertua gini

aku leh belajar mcm mana manage umah tangga

Alhamdulillah

kini aku tak bgn tgh ari lagi

kini aku boleh la sikit masak yg simple2

aku kini ada rutin utk kemas umah

bila masa nak mop

bila nak basuh toilet

bila nak sapu sampah

dah jadi tabiat la polak

nak jadikan lantai umah cam cermin

ya aku suka dgn perubahan ini

lillah n wallah

sapa yg kenal aku dulu dan sekarang mmg Nampak ada beza..di tempat kerja pun ramai yg menegur ttg poerubahan ni

nak kata baiti" bib sekarang menjaga kecantikan" hahahahah itu ayat cikgoo bm hookay

pas banak dua aku kuar kan modal sikit utk tukar semua isi wardrobe

hahahahah itu pun ramai yang dah tegur

akak jual jamu kat sek pon guna nama aku hahha

mmg la aku amik jamu tu

tap ada kaitan kah? entah hentam sajalah

aku selesa dgn keadaan sekarang

walau kuar budget nak bli make up dn sebahgainya

takpe aku selesa

suka Nampak umah kemas n bersih

suka makan kat umah banding kantin sek

ughhhh tu lagi satu cerita

huhuhuhuhu

satu ja aku tak selesa ialah huwaa nak kembali berat zaman nak dara 59 kg

huah huah huah

dah tak exercise kan camna

hahahahahahha

hmm..

kesimplan nya

saya suka perubahan

ya aku mmg spesies i

suka benda baru

berubah demi kebaikan

bukan untuk pujian tapi utk diri sendiri

penghargaan utk diri sendiri

aku cakap ni bukan utk sabarkan diri..korang jgn pk bgt

aku cakap ni .aku rasa baguih la aku ni jadi la mak yg bertanggungjawab jaga kebajikan umah tangga

nak lagi laki aku asik os ja

orait pe aku cari kerja isi masa lapang..biar aarr aku sapu sampah n kemas umah kul 2 pagi..dari pk n wat bodoh bukan2 kan kan

ok la sofea dah panggil tu nanti sambung lik

4 comments:

makcikrehan said...

hahahahahaha... ganas tol tajuk belog ko beep. sekati aku! hahaha... bravo beep!

FYHA said...

tula, masa kt tipd dulu, soh sapu dorm kemain liat kan. skang dah dapat mak mertua cam senior kite. hikhik!

ena said...

takpe takpe.. aku suka!! hehe

Noorhayati said...

perubahan yang baik bib...aku sukerrr...kalau bab jamu lagi aku suke..superb motherlah ko ni