October 15, 2011

Buku 2012...dah baca?....

Asslamualaikum
Hm....baru lepas menangis...sebab terbaca tentang penemuan kaum "mole people" yang kalau dibaca macam yakjuj makjuj..
Wallahualam..tapi kita kena bersedia..kiamat mmg dah allah janjikan ia akan datang..
Sewaktu awal mengandung ada terbeli buku kiamat 2012..sampai sekarang baru 80% habis dibaca..
Sungguh menginsafkan..dengan penerangan dari alquran dan secara saintifik..mmg dah tau sedia tahu kini lagi lah jelas nyata tentang kiamat..cuma bersedia atau tak memng kena bersedia..ya Allah!!!!!!!

Ada tebaca blog org lain tentang tsunami di jepun awal tahun haritu yang disebut beliau sebagai IKLAN KIAMAT oleh Allah s.w.t
Kita tak tahu lagi macamna kiamat yg bakal kita hadapi
Aku sendiri tgh seronok menambah ahli keluarga..seronok dgn bayi..seronok membesarkan anak..melayan kerenah dan telatah mereka..tapi pernah tbayang andai kiamat itu datang dikala aku bersama anak2..entah kiamat kecil atau kiamat yang sebenar2nya yang menuju ke hari kebangkitan utk perhitungan..bgmana aku menghadapinya..owhhh aku sayangkan anakk2ku yang comel2 ni..belum puas rasanya cium mereka..belumpuas tumpahkan kasih sayang kepada mereka...

Apabila kiamat tiba..yang sedang mengandung pun akan jatuh anak itu dari kandungan..yang sedang mendukung anak akan terlepas dari tangan...subhanallah hanya allah..mampukah aku...hanya iman yang mampu menjawab...hidup ku dah 28 thn..purata umur mnusia ialah 60-70 tahun..dah 47% dah hayat hidup..itupun kalau lambat lagi mati..kalau pendek umor..banyak mana amal ibadah pahala aku ke syurga..sebab pasni ada dua tempat je nak pergi syurga atau neraka..sebelum asuk syurga..banyak la kena kat neraka atas dosa2 yg dah dilakukan.setahun kat sana sama dengan 1000 tahun di dunia..mampukah??

Bila aku bakar roti..bahang pembakar roti tu pun dah wat kita berpeluh..tersentuh ygn kat pintu oven pun dah rasa sakit..ini pula kena bakar..api neraka berbeza dgn api di bumi..api di bumi telah disucikan denagn 7 jenis sungai dari syurga ...itu dah kira sejuk sikit atau senang paham haba die rendah banding haba api neraka yang sebenar..subhanallah maha suci allah..

Nabi muhammad s.a.w akan meringankan beban umat baginda ..tapi kalau dosa lagi berat dan sangat berat..tetap kena seksa juga hai....
Sekarang memikirkan pula tentang anak2 ...mencukupkan ilmu agama mereka...bukansuatu yang mudah untuk mendidik..ambil masa yang lama..oh anak..mummy terlalu sayang kan kamu semua..

1 comment:

Amiizaa2001 said...

bib, kaum itu memang kaum yg paling bijak didunia....kita tunggu kebenarannya 2012....:)