July 14, 2008

hari ni aku emo..asik nak nangis ja

arini sofea dok umah bbsit baru....kat ampang hmmm..ok..kesian tgk ke sana ke mari dah bbsit aku nak kurangkan budak since dier nya maid dah diterminatekan(kan bbsit aku wat ala2 nerseri gitew)ramai budaknya..yang baby sumer terminat tinggal setahunke atas jer ngan budak transit..sofea muka sedeh ja masa akak tu pandang dier akak tu pun sedeh siap cium nanti jumpa lagi..waaaaaaaaaaa..aku drive menitik airmata aku..aku mmg emo tul la..aku terasa sedih untuk sofea..mesti dier sayangkan akak tu..ni dah kena tukarlak...sedeynya...

cadang tukar bbsit bln ogos..since mmg aku nak pindah mmg nak anata ampang ja..so lambat anta lambat balik..kang kalu anta kat kawsan umah baru ..sian lak kat org jaga tu takmo tgu sampai 8.30 malam..(harus sampai kul 8.30mlm akusampai umah)sekali ahad baru ni 13 julai akak bbsit lama sms kata dah nak terminate maid ider yang busuk hati tu..so mintak tlg aku anta sofea ke ampang...kalu takdapat takpa,,dier leh tunggu sampai ujung bln ni..tapi payahla pulak nak anta anak pi tusyen..terima kasih kak shima..jaga sofea bagi makan kat sofea..terharunya saya

so kaawtim la aku ngan bbsit kat ampang..ok la mujur sofea nakkat dier n anak2 pompuan(anak daress yang sedang mekar berbunga)

tpi tapi tapi...sofea ni korang sedia tahu..jarang jumpa bapak..ngan laki akak bbsit ampang ni dier takut..tgk ja nangis..org tu panggil nama pun nangis..(adakah kerna jarang tgk org jantan:L )
mungkin juga benar..kalu aku tinggalkan berdua ngan apak dier..melalak..dier ingat tu boipren aku ker?..apala sofea..tu apak hang la sofea..kalu tgk aku cakap ngan apak dier pun dier tenung2 ja..biasa aku n dier ja kat rumah.(ni nampak aku bercakap ngan apak dier..yang jarang ada) oh sofea.............

setelah loceng berbunyi(macam karangan sek lak)..aku pun pergi amik sofea..sofea terkejut nampak aku amik dier waktu matahri ada..selalu dier paling akhir..ni dier leh join budak2 lain melompat gembira sebb mak amik..(sellalu aku amik dier yang paling akhir).. kesian dier tunggu aku lama..tergelak mengekek nampak aku tadi..sian kau nak selama arini ko tunggu mummy datang lamaaaa sampai tertido22..kawan2 lain sumer dah balik
hikmahnya dari kejadian ini..mungkin allah nak aku rapat lagi ngan sofea since dier pun dah 8 mths dah reti sikit2..dah ada perasaan tgk kawan2 mak datang awal..arini baru aku nampak aperyang dier rasa..aku lately asik sibuk ngan sekolah..nak covernama baik aku kat sekolah sbb tahun lepas aku mc banyak..prestasi aku pun tak bagus..markah aku rendah...
so tu aku elalu pergi awal..di kala cikgu petang lum sampai aku dah datng dulu..rancang program tuk kelab yang aku kena handle..tahun lepas guru subjek semata2...tahun ni akunak cooba bersungguh..bukan untuk pangkat tapi untuk jalankan amanah yang ada..untuk hasil yang baik..budak2 pun tau merancang program sumer....
akibatnya sofea la yang jadi magsa..cam terabai..arini akunampak..menitis air mata aku tgk sofea...
next program wat trip..student mintak trip bermalam..hmm..sian sofea..takmo arr..aku takmo tingglkn sofea..aritu masa pergi bali pun aku emo jer..dalam gamab tersengih bagai..tapi allah ja yang tahu
dah nama kerja anta anak kat orang..asilnya anak akutau berdiri di rumah org,,aku tak tau pun..akak tu cakap baru kutau,,balik umah try mmg jadik..apa2 yang dier tau buat untuk pertama kali bukan aku yang lihat..tapi ibu tumpang dier......ini lah takdirnya..org yang jaga dapat tgk dulu..tapi takkan nak berenti kerja..aku takleh berenti..eh apa lah melalut aku panjang2
hmmm..sofea semakin hari semakin sayang sofea..rinduuu sangat..........sayang sangat
sayang yang tak pernah mummy rasa..nanti sofea dah besar mummy cerita kisah kasih sayang mummy masa kecik..i.allah semoga tuhan beri bimbingan pada mummy untuk sayang sofea engan cara yang baik..bukan seperti kisah hidup mummy yang lalu

2 comments:

Nieza Ishak said...

adesssss bib mmg sedih kan. Tp baby kecik lagi kita kena tumpukan perhatian kat dia .. nanti dia tak kenal kita sebagai mak .. uwaaaaaaaaaaaaa. Skrg ni suffiya pun lebih nak kat bbsitter & papa jerk .. buat den bikin sedihhhh.

zamarissa said...

uwwaaaa...aku pun ikut emo bc karangan ko bib...xpelah, lama2 nti sofea ok ler...sofea dh leh berdiri yek??? mmmm...bagus2..leh lumba ngan marissa nti...marissa dh blh menapak 3-4 langkah...xlama lg blh le jln...insyaAllah...