October 15, 2008

hmmmmm

lama dah tak wat posting yang aktip sebabnya ntah la???
  1. letih..la ni nak kena masak sindrikkk tau mau mkn yang kat luar ntah papa rasa
  2. maka sibukla saya sambil masak sambil pergi mari pergi mari ke dapo n sofea(minah tu asik nak menepek kat aku ja)
  3. penin pala sokmo..mungkin tak cukup rehat
  4. daddy kata jgn citer semua benda kat org..kat dlm blog??aikk ni wat aku ber pk pk..nak kena timbang tapis citer2...
  5. dan bla bla bla

dah pi buat buku merah...thanks daddy teman pi klinik..why is it?...on the same day sofea tu ada kena jumpa misi utk cek up 11 bln n set appment enejek setaun(uikk dah besar dah anak dara ni)

maka utk memeudahkan kerja daddy bawak sofea n settlekan hal sofea..dan aku hal buku merah baruku

mula2 tgh isi data..sekali kantoi ngan jiran depan umah aku lak aiyak "buat buku merah?ngandung lagi?"

hehehehehe

ke 2 lepas isis data terus kena pi ceramah(ceramah lagi???) pasal keselamatan dalam rumah ok fine..sekali nurse tu pasan" eh awok bukang baru pas bersalin?" hehehehehhe

"takper arr mude agi ..dah tua takyah banak" tambah misi itu lagi..hehehe jer la aku

siap ceramah pergila amik darah...satu lagi misi tegur .,.."mengandung lagi?" sebb dier ternampak buku merah ada dua iaiatu baru dan lama..sengih jer la

aku tanya la"kalu 1st peknen hb rendah yang ni oun rendah ker?" ..misi jawab"selalunya ya" sambil tersenyum..misi ni misi otai sekali cucuk jer terus dapat 2 tabung darah...terer terer..

antar ke lab darah tun wat air kencing nya test..sekali kantoi lagi ngan jiran lain lak..sengih ja.."buat buku merah?" hehehheh..

ambik report dari lab terus tanya"berapa yer hb saya?".."10.6" jawab pharmacist tu..aiyak

anata buku kat meja satu lagi amik berat n tekana semua ..sekali berat aku turun sekilo daaaaa

aiyakkkk..misi tanya asal?..aku sengih terus dier pun"tu la anak kecik lagi dah ngandung ni mesti tak tido malam.sebb anak bgn malam"..aku jawab terus cantas cantas"mana ada..anak saya tak bgn malam..tapi saya yang susah tido malam" senyap terus

ok aku pun pergila kat sofea n daddy ..sofea pun apa lagi nak dukung terus la aiyakk..

dipeluk2 nya dicium2 nya saya macam dah bertahun tak jumpa..adehh ini budak makin jadik2

ok ok misi tu kepilkan sekali kad sofea n buku merah..sekali masuk ja la kiranya..bagus la misi ni cekap

masuk la kami ke dalam bilik biler no 548 tutimbul kat skrin berkelip2

masuk2

misi kat dalam kata aku pucat..hb rendah kurang dari 11%.."next cek kalu rendah juga awak kena datang 2 minggu sekali cek darah. Dulu masa mengandung yang sebelumnya sama juga",,ya jawab aku"tapi masa bersalin ok tak?.." aku jawab la ok dalam 11.2 atau 11.6 gitew "jenuh saya nak naikkan"..terus misi tu sambut "kali ni pun jenuh juga a yer?" walaaaaa lawak la pulak

so siap la kami kul 10 datang tadi kul 7.30....sambil tunggu tarikh appmnt baru daddy n sofea duduk la kat kusi ..sekali buat malu dahhhhh sofea pergi tarik rambut ibu ngandung kat depan dier..terpekik la ibu mengandung tu aiyakkk..malu aku ..sorie sorie...

amik time sick/slip utk daddy n kami pun per gi bfast..mana? mamak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kuat nooo aku ngidam teh tarik mamak(perlu dihentikan amalan ni) ngan roti canai 2 keping

tapi this time roti canai n milo ais ja..sedap juga

kenapa perlu avoid teh?

kerana teh adalah agen yang menghalang pemyerapan zat..sebb tu kalu org diet2 bentuk minuman nya teh n kopi atau apa2 yang berkafein..yer pas minum terus yak yak kan?..bagi diri aku yang hb rendah ni tak sesuai la teh..aku perlukan lebih zat..susu anmum tu pun kena lantak 3 gelas seari ...nak naikkkan hb nya pasal

kenapa hb kena lebih dari 11%?..hb refer kpd hemoglobin ..bilangan hemoglobin dalam darah mesti lebih dari 11% dari kandungan darah kerana utk elakkan tumpah darah masa bersalin

itu pasal org dulu2 sebelum ada sepital bagai..banak kg ker aper ker byk tumpah darah..zaman kuno mana ada cek darah beb..

ok la esok sambung ni jam dah 3.19 am..aku terjaga dari kul 1.30 tadi sebb adehh lapo perut..daddy lak tadak..sofea enak dibuai mimpi..hmmm takper la

actually nak donlod borang tapisan keselamatan kat web kpm..mana ada?..tak juper pun..ishhh payah betul

No comments: